factoring-rahoitus

Payments | Palvelukatko- ja häiriötiedotteet

Takaisin blogiin

Nordealla palvelukatko 22.11.2020 | Service break in Nordea 22 November 2020

 

Katkon syynä on Nordean tietojärjestelmille tehtävät muutokset ja niiden testaaminen.

Palvelukatko alkaa sunnuntaina 22.11. aamuyöllä kello 01.00. Korttien osalta katkon arvioidaan päättyvän viimeistään kello 21.00 ja muiden palveluiden osalta viimeistään kello 24.00.

Palvelukatkon aikana Nordean korteilla ei voi nostaa käteistä, eikä Nordean pankkitunnuksia voi käyttää sähköiseen tunnistautumiseen. Verkko- ja mobiilipankit ovat pois käytöstä katkon ajan. Korttimaksaminen onnistuu rajoitetusti esimerkiksi kaupoissa ja kylmäasemilla, mutta siinä voi esiintyä hitautta eikä maksaminen välttämättä onnistu.

Palvelukatkon syy on Nordean tietojärjestelmille tehtävä harjoitus poikkeustilanteisiin varautumiseksi. Tietojärjestelmien säännöllinen testaus poikkeustilanteiden varalta on välttämätöntä sekä pankin että koko yhteiskunnan tietoteknisen toimintavarmuuden varmistamiseksi ja kehittämiseksi. Kaikkia teknisiä huoltotöitä ei voida valitettavasti tehdä ilman vaikutuksia asiakkaisiin.

Palvelukatkon vaikutuksia:

• Nordean korteilla ei voi nostaa käteistä

• Nordean pankkitunnuksia ei voi käyttää sähköiseen tunnistautumiseen

• Verkko- ja mobiilipankit ovat pois käytöstä

• Korttimaksaminen onnistuu rajoitetusti esimerkiksi kaupoissa ja kylmäasemilla, mutta siinä voi esiintyä hitautta eikä maksaminen välttämättä onnistu. Nordea First Card ja Nordea Business Master Card -kortit toimivat katkon aikanakin.

Palvelukatko pyritään pitämään mahdollisimman lyhyenä, ja palvelut palautuvat asiakkaiden käytettäviksi sitä mukaa, kun katkon aikana tehtävät työt etenevät. Nordea kertoo ajantasaista tietoa katkosta verkkosivuillaan Nordea.fi, asiointikanavissaan sekä sosiaalisessa mediassa.

Pahoittelemme katkon aiheuttamaa haittaa.


The service break is due to modifications made to Nordea’s IT systems and testing of those modifications.

The service break on 22 November will start in the morning at 1.00 (EET). The break affecting cards is estimated to end by 21.00 (EET) in the afternoon, and the break affecting other services by 24.00 (EET).

Nordea is having a service break because they are making modifications to Nordea’s IT systems and carrying out tests of these modifications. The primary goal of these modifications is to improve the quality of Nordea's products and to manage risks related to technology.

Unfortunately, not all modifications and maintenance can be done without some impact on our customers. Nordea will try to keep the service break as short as possible, and the services will be gradually made available to customers as the maintenance work progresses.

During the service break:

• Cash cannot be withdrawn with Nordea’s cards

• Nordea’s access codes cannot be used for electronic identification

• Netbank and mobile bank will be unavailable during the entire break

• Card payments will be possible with certain restrictions at stores and unmanned service stations, for example, but the payment process may be slow and payments may not go through. Nordea First Card and Nordea Business Master Card will be available even during the service break.

Please visit Nordea.fi and find more detailed information about service status and preparation before and during service break. There will be information also on Nordea's banking channels and on social media.

We apologise for the inconvenience.

Tilaa blogi

Här hittar du alla nummer av Update

Till pdf-arkivet
update-magazine