Nordea on ilmoittanut palveluissaan olevista ongelmista, jotka ovat jatkuneet maanantai-illasta 28.2.2022 lähtien.
Aamulla 1.3.2022 Nordea ilmoitti verkkosivuillaan tilapäisestä häiriöstä tunnistautumisessa:
Tilapäisen häiriön vuoksi Nordean pankkitunnuksilla tai tunnuslukusovelluksella ei voi tunnistautua verkko- tai mobiilipankkiin tai muiden palveluntarjoajien palveluihin. Häiriö vaikuttaa myös muiden pankkien tunnistusvälineillä kirjautumisessa Nordean palveluihin sekä Nordean tunnistuksen välityspalvelua käyttävien yritysten palveluihin. Korjaamme vian mahdollisimman pian. Pahoittelemme häiriöstä aiheutuvaa haittaa.
Iltapäivällä 1.3.2022 ongelmaa oltiin jo korjattu, mutta Nordean mukaan mobiili- ja verkkopankkiin kirjautumisessa esiintyy edelleen hitautta:
Kirjautuessa verkko- tai mobiilipankkiin tai muiden palveluntarjoajien palveluihin, kuten Omakanta ja vero.fi, voi olla hitautta. Lisäksi hitautta voi olla verkkokaupan vahvassa tunnistautumisessa. Voit kuitenkin maksaa korteilla kaupan kassalla normaalisti. Jos et pääse palveluihin lainkaan, kannattaa yrittää kirjautumista hetken päästä uudelleen. Korjaamme ongelman mahdollisimman pian. Pahoittelemme ongelmasta aiheutuvaa haittaa.
Päivitämme tiedotetta tilanteen edetessä.
Nordea has notified of issues in their services starting Monday evening February 28th.
In the morning of March 1st Nordea released information of a temporary disturbance in authentication:
Due to a temporary failure, customers cannot use Nordea’s access codes or code app to identify themselves in Netbank, mobile bank or other service providers’ services. This also means that customers cannot log in to Nordea’s services with the identification means of other banks or to services of companies using Nordea identification brokering service. We will fix the issue as soon as possible. We apologise for any inconvenience.
We will update this page as the situation develops.
Julkaistu 1.3.2022 13:01