factoring-rahoitus

Payments | Palvelukatko- ja häiriötiedotteet

Takaisin blogiin

Nordean palvelukatko jatkuu | Service interruption in Nordea still ongoing

PÄIVITYS: Nordean eilinen palvelukatko kestää arvioitua pidempään. 

Lisätietoa ja päivityksiä löydät Nordean verkkosivuilta: https://www.nordea.fi/henkiloasiakkaat/tuki/palvelukatko.html?

Nordealla on Suomessa palvelukatko 7.3., joka vaikuttaa pankkiasiointiin. Katkon syynä on Nordean tietojärjestelmille tehtävät muutokset ja niiden testaaminen.

Palvelukatko alkaa sunnuntaina 7.3. aamuyöllä kello 01.00. Korttien osalta katkon arvioidaan päättyvän viimeistään kello 21.00 ja muiden palveluiden osalta viimeistään kello 24.00.

Palvelukatkon aikana Nordean korteilla ei voi nostaa käteistä, eikä Nordean pankkitunnuksia voi käyttää sähköiseen tunnistautumiseen ja E-maksu ja Siirto ovat poissa käytöstä. Verkko- ja mobiilipankit ovat pois käytöstä katkon ajan. Korttimaksaminen onnistuu rajoitetusti esimerkiksi kaupoissa ja kylmäasemilla, mutta siinä voi esiintyä hitautta eikä maksaminen välttämättä onnistu. Nordea First Card ja Nordea Business Master Card -kortit toimivat katkon aikanakin.

Palvelukatkon syy on Nordean tietojärjestelmille tehtävät muutokset poikkeustilanteisiin varautumiseksi. Tietojärjestelmien säännöllinen testaus poikkeustilanteiden varalta on välttämätöntä sekä pankin että koko yhteiskunnan tietoteknisen toimintavarmuuden varmistamiseksi ja kehittämiseksi. Kaikkia teknisiä huoltotöitä ei voida valitettavasti tehdä ilman vaikutuksia asiakkaisiin.

 

Palvelukatkon vaikutuksia ovat esimerkiksi seuraavat:

- Nordean korteilla ei voi nostaa käteistä

- Nordean pankkitunnuksia ei voi käyttää sähköiseen tunnistautumiseen

- Verkko- ja mobiilipankit ovat pois käytöstä

- Web Services -palvelu on pois käytöstä

- Mobile Pay on pois käytöstä

- Apple Pay on pois käytöstä

- Siirto on pois käytöstä

- E-maksu on pois käytöstä

- Google Pay on pois käytöstä

- Fitbit on pois käytöstä

- Garmin on pois käytöstä

- Korttimaksaminen onnistuu rajoitetusti esimerkiksi kaupoissa ja kylmäasemilla, mutta siinä voi esiintyä hitautta eikä maksaminen välttämättä onnistu. Nordea First Card ja Nordea Business Master Card -kortit toimivat katkon aikanakin.

 

Palvelukatko pyritään pitämään mahdollisimman lyhyenä, ja palvelut palautuvat asiakkaiden käytettäviksi sitä mukaa, kun katkon aikana tehtävät työt etenevät.

Tutustuthan palvelukohtaisiin lisätietoihin palveluiden toimivuudesta, sekä varautumisesta poikkeustilanteeseen. Nordea kertoo ajantasaista tietoa katkosta verkkosivuillaan Nordea.fi, asiointikanavissaan sekä sosiaalisessa mediassa.

 

Pahoittelemme katkon mahdollisesti aiheuttamaa haittaa.


UPDATE: Nordea's service break is taking longer than expected.

You can find more information and updates on Nordea's website: https://www.nordea.fi/en/personal/get-help/service-break.html

 ---

Nordea in Finland will have a service break 7.3., that will impact our customer’s banking. The service break is due to modifications made to Nordea’s IT systems and testing of those modifications.

The service break on 7th of March will start in the morning at 1.00 (EET). The break affecting cards is estimated to end by 21.00 (EET) in the afternoon, and the break affecting other services by 24.00 (EET).

 

During the service break:

- Cash cannot be withdrawn with Nordea’s cards

- Nordea’s access codes cannot be used for electronic identification

- Netbank and mobile bank will be unavailable during the entire break

- Web Services cannot be used

- Mobile Pay cannot be used

- Apple Pay on cannot be used

- Siirto -service cannot be used

- E-maksu cannot be used

- Google Pay cannot be used

- Fitbit cannot be used

- Garmin cannot be used

- Card payments will be possible with certain restrictions at stores and unmanned service stations, for example, but the payment process may be slow and payments may not go through. Nordea First Card and Nordea Business Master Card will be available even during the service break.

 

Nordea is having a service break because they are making modifications to Nordea’s IT systems and carrying out tests of these modifications. The primary goal of these modifications is to improve the quality of Nordea's products and to manage risks related to Nordea's technology.

Unfortunately, not all modifications and maintenance can be done without some impact on customers. Nordea will try to keep the service break as short as possible, and the services will be gradually made available to customers as the maintenance work progresses.

Please visit Nordea.fi and find more detailed information about service status and preparation before and during service break. There will be information also on Nordea's banking channels and on social media.

 

We sincerely apologise for any inconvenience this might have caused for our customers.

Tilaa blogi

Här hittar du alla nummer av Update

Till pdf-arkivet
update-magazine