Tehokkuutta verkkokaupan hallintaan

 
Varusteleka
Zalando
Neste
Messukeskus
Olympiakomitea
Trainer 4 You
Puuilo
Instrumentarium
Paulig
Omena Hotellit
Detur
Atria
Nissen
HSL
EQ
Autonomi
Bauhaus
Berner
Reima
Nanso
IKH
Autoasi

Säästä aikaa ja rahaa tehostamalla verkkokaupan toimintaa markkinoiden parhailla työkaluilla 

Tiesitkö, että palautuksen käsittely voi syödä jopa puolet tuotteen katteesta ja että keskimäärin 10-25 % tilauksista palautetaan? Tehokas verkkokaupan hallinta säästää resursseja, jättäen sinulle aikaa olennaiseen, eli verkkokaupan kehitykseen ja myynnin kasvattamiseen.

Tehosta palautusten hallintaa

Toimiva palautusprosessi ja helppo tilausten käsittely tehostaa verkkokaupan toimintaa - lisäksi kokemus on ostajalle mukava.  Se että asiakkaasi voi hallinnoida tilaustaan helposti, ja että sinulle jää aikaa muuhun, on selkeää lisäarvoa kummallekin osapuolelle.

Palvele asiakkaitasi paremmin 

Tutkimusten mukaan 95 % ostaa uudelleen samasta verkkokaupasta, mikäli palauttaminen oli mukava kokemus. Ostajan apulainen -palvelussa asiakkaasi voi hallinnoida tilaustaan missä ja milloin vain.

Ota palvelu käyttöön

Hallitse rahapalautuksia kätevästi Extranetissä

  • Maksut voidaan palauttaa ostajille helposti joko kokonaisuudessaan tai osapalautuksina. Verkkokaupan palautusehdot määrävät palautusajan.

  • Palautukset tehdään maksutavasta riippumatta aina samasta paikasta.

  • Myyjä kuittaa palautuksen käsitellyksi, minkä jälkeen maksut palautetaan automaattisesti ostavan asiakkaan käyttämälle maksutavalle. 

Käsittele palautukset tehokkaammin 

  • Ei enää paperista palautuslomaketta tai aikaavieviä yhteydenottoja verkkokaupan asiakaspalveluun - asiakkaasi voi hoitaa palautuksen nopeasti ja kätevästi verkkokauppasi brändin mukaisessa Ostajan apulainen -itsepalvelukanavassa.

  • Myyjän osalta palautus hoituu kuittaamalla palautus vastaanotetuksi.

  • Ostaja näkee ja voi hallinnoida lasku- ja erämaksusopimuksiaan Svean Omat sivut -onlinepalvelussa.

Työkalujemme avulla voit käsitellä palautuksen 2 minuutissa missä ja milloin vain

Ota yhteyttä ja tilaa maksupalvelu

Vähennä palautuksia tarjoamalla hyvitystä

Tarjoa asiakkaille palautuksen sijaan hyvitystä. Tutkimusten mukaan:

  • Myynnin kate olisi jopa 50 % korkeampi ilman palautusten kustannuksia.

  • Keskimäärin 10 % toimitusketjun kokonaiskuluista menee palautus- ja korjausprosessiin.

Sopivissa tilanteissa kuluja voidaan pienentää tarjoamalla asiakkaalle palautuksen sijaan hyvitystä. Meidän Ostajan apulainen -palveluun kuuluva reklamaatiotyökalumme mahdollistaa reklamaatioilmoituksen tekemisen ja helpot hyvitykset.

Tehokas palautusten hallinta säästää työaikaa jopa tuhansien eurojen arvosta kuukaudessa. Lataa tarkistuslista ja varmista, että hoidat palautukset tehokkaasti.

Lataa tarkistuslista

Hoida verkkokaupan kirjanpito ja raportointi tehokkaasti

Tilausten ja palautusten käsittelyn lisäksi verkkokaupan resursseja syö kirjanpito ja raportointi.

Yrityksen toiminnanohjaus- ja kirjanpitojärjestelmät voivat asettaa maksuliikenteen seurannalle ja käsittelylle erityisiä vaatimuksia. Meidän raportointityökalumme ja joustavat tilitysmallimme sopivat useimpien yritysten tarpeisiin.

Ota yhteyttä ja tilaa maksupalvelu

Kattavat raportointityökalut helpottavat verkkokaupan kirjanpitoa

Palveluumme kuuluu aina verkkokaupan oma käyttöliittymä Extranet, jonka avulla maksuliikenteen seuranta, tilausten hallinnointi sekä raportointi hoituvat kätevästi.

Extranetissä voit:

  • Tarkastella ja hallita maksujen sekä tilausten tietoja. 

  • Käsitellä asiakkaiden tekemät peruutukset ja palautukset.

  • Luoda ja tulostaa raportteja mm. kirjanpitoa varten esimerkiksi tilitetyistä maksuista tai avoimista saatavista.

  • Hallita korttimaksuihin liittyviä riskejä.

Sopiva tilitysmalli takaa vaivattoman maksujen täsmäyttämisen

Tilitystapa tarkoittaa sitä, miten verkkokauppaostosten maksut tilitetään maksupalvelusta verkkokaupan pankkitilille. Sopivan tilitysmallin avulla maksujen täsmäyttäminen myyntireskontrassa helpottuu.

  • Maksutapahtumat tilitetään yhdelle yrityksen osoittamalle maksuliikennetilille, jolloin ei tarvitse erikseen kotiuttaa varoja eri pankeista pääpankkiin. 

  • Tilitykset voidaan maksaa bruttona, jolloin transaktiomaksut laskutetaan kuukausittain jälkikäteen, tai nettona , jolloin transaktiomaksut vähennetään tilityksistä.

  • Palveluun voidaan valita verkkokaupan toimintaan ja prosesseihin parhaiten sopiva tilitysmalli. Tilitysmallivaihtoehdot näet alla.

Tapahtumakohtainen tilitys

Jokainen verkkokaupassa maksettu ostos tilitetään verkkokaupan pankkitilille erillisenä suorituksena. Näin ollen tilityksissä voidaan käyttää jokaisen ostoskorin alkuperäistä, yksilöityä viitenumeroa. Tapahtumakohtainen tilitys mahdollistaa täsmäytysten ja kirjanpidon automatisoinnin verkkokaupan ... Lue lisää

×

Tapahtumakohtainen tilitys

Tapahtumakohtainen tilitys

Jokainen verkkokaupassa maksettu ostos tilitetään verkkokaupan pankkitilille erillisenä suorituksena. Näin ollen tilityksissä voidaan käyttää jokaisen ostoskorin alkuperäistä, yksilöityä viitenumeroa. Tapahtumakohtainen tilitys mahdollistaa täsmäytysten ja kirjanpidon automatisoinnin verkkokaupan taloushallintojärjestelmissä. Tilitykset voidaan tehdä bruttona tai nettona.

Maksujen tilittäminen tapahtumakohtaisesti bruttona, ostoksen alkuperäisellä yksilöidyllä viitenumerolla, on monen suurivolyymisen verkkokaupan valinta. Tilillä näkyvät suoritukset täsmäävät aina sekä viitenumeroltaan sekä summaltaan alkuperäisen maksun kanssa, eikä verkkokaupan taustajärjestelmien tarvitse osata huomioida eroja eri maksutapojen transaktiohinnoittelussa ja provisioissa. Transaktiomaksut laskutetaan jälkikäteen.

Messukeskuksella on käytössä tapahtumakohtainen bruttotilitys. 

Tutustu asiakkaisiimme 

Koontitilitys

Koontitilitys mahdollistaa tilitykset kootusti halutulla frekvenssillä esimerkiksi päivittäin, viikottain tai kuukausittain.

Kaikki verkkokaupassa tietyllä aikavälillä tehdyt ostokset tilitetään verkkokaupan pankkitilille yhtenä koontisuorituksena kiinteällä viitenumerolla.

Kattavien raporttiemme ansiosta myös ... Lue lisää

×

Koontitilitys

Koontitilitys

Koontitilitys mahdollistaa tilitykset kootusti halutulla frekvenssillä esimerkiksi päivittäin, viikottain tai kuukausittain.

Kaikki verkkokaupassa tietyllä aikavälillä tehdyt ostokset tilitetään verkkokaupan pankkitilille yhtenä koontisuorituksena kiinteällä viitenumerolla.

Kattavien raporttiemme ansiosta myös koontitilitysten maksut on helppo kohdistaa verkkokaupan tilauksiin. Koontitilitys sopii usein varsinkin keskikokoisten tai pienempien verkkokauppojen tilitysmalliksi, kun viitesuorituksia ei tarvitse ottaa vastaan yksitellen.

Olen kiinnostunut tilitysmalleista

Saldotilitys

Saldotilityksessä kaikki kulut ja mahdolliset palautukset vähennetään suoraan tilityksistä. Tämä mahdollistaa nopeat tilitykset ja suoraviivaisen rahaliikenteen. Saldotilitysmallissa kauppias voi tehdä rahapalautuksia tilauksiin ilman aikarajoitusta.

Kattava saldotilitysraportimme sisältää aina tiedot tilitetyistä maksuista ja jokaiseen ... Lue lisää

×

Saldotilitys

Saldotilitys

Saldotilityksessä kaikki kulut ja mahdolliset palautukset vähennetään suoraan tilityksistä. Tämä mahdollistaa nopeat tilitykset ja suoraviivaisen rahaliikenteen. Saldotilitysmallissa kauppias voi tehdä rahapalautuksia tilauksiin ilman aikarajoitusta.

Kattava saldotilitysraportimme sisältää aina tiedot tilitetyistä maksuista ja jokaiseen tapahtumaan kohdistuvista vähennyksistä, kuten transaktiopalkkioista ja mahdollisista palautuksista. Näin maksujen kohdistaminen kirjanpidossa on helpompaa.

Olen kiinnostunut tilitysmalleista

Moniosapuolitilitys

Moniosapuolitilitys tarkoittaa sitä, että yksi tilitys voidaan jakaa useammalle eri osapuolelle. Moniosapuolitilityksiä on kahta tyyppiä: dual settlement -tilitys, jossa tilitys jaetaan kahdelle osapuolelle, ja multivendor-tilitys, jossa tilitys voidaan jakaa kolmelle tai useammalle osapuolelle.

Moniosapuolitilitys on keskeinen ... Lue lisää

×

Moniosapuolitilitys

Moniosapuolitilitys

Moniosapuolitilitys tarkoittaa sitä, että yksi tilitys voidaan jakaa useammalle eri osapuolelle. Moniosapuolitilityksiä on kahta tyyppiä: dual settlement -tilitys, jossa tilitys jaetaan kahdelle osapuolelle, ja multivendor-tilitys, jossa tilitys voidaan jakaa kolmelle tai useammalle osapuolelle.

Moniosapuolitilitys on keskeinen ominaisuus esimerkiksi markkinapaikoille tai suuremmille verkkopalveluille, joissa on yksi kattopalvelu ja sen alla useampia alikauppiaita. Me jaamme tilityksen puolestasi suoraan eri osapuolille, mikä säästää huomattavasti pääyrityksen omia resursseja.

Olympiakomitean Suomisport-palvelun taustalla on moniosapuolitilitys.

Tutustu asiakkaisiimme 

 

Helpota verkkokauppasi kirjanpitoa. Ota käyttöön kattavampi raportointi.

Tilaa maksupalvelu